Újdonság a SEAT-ról
2021.02.03.

Tippek a hideg ellen: télre vonatkozó négy szabály egy plug-in hibrid autóhoz

· Az alacsony hőmérséklet minden jármű számára kihívást jelent, beleértve a plug-in hibrideket és az elektromos autókat is· Az autó töltése még meleg állapotban, a fűthető ülések funkció használata és a regeneratív fékezés segít Önnek energiát megtakarítani· Az új SEAT Leon e-HYBRID akár 64 km hatótávot kínál elektromos üzemmódban (WLTP) és két teljes töltési folyamatot 4 vagy 5 órán keresztül
plug-in hibrid

Budapest, 2021.01.28. - A tél beköszöntével sok európai országban a külső hőmérséklet reggelente a fagypont alatt van. Ismerjük a hideg általános hatásait járműveinkre, de hogyan befolyásolja a hideg a plug-in hibrid autókat? Az alábbiakban négy tipp szerepel, amelyekkel a lehető legtöbbet hozhatja ki autójából ezen a télen.

1.- Addig töltse fel az akkumulátort, amíg az autó meleg.

Az elektromos üzemmódban a hibrid akkumulátor-rendszer hatótávját befolyásolhatja az alacsony hőmérséklet, de az akkumulátor-rendszer különböző funkciókkal és energiagazdálkodási módszerekkel is rendelkezik, amelyek amennyire csak lehet, segítenek enyhíteni a hideg hatását. "A hideg kihat az akkumulátor teljesítményre, hiszen befolyásolja a lítium-ion cellák belsejében zajló elektrokémiai folyamatokat" - mutat rá Francesc Sabaté, a SEAT energiarendszer-fejlesztési vezetője. "A legjobb az, ha az akkumulátort egy a hidegtől elzárt helyen, a vezetés után azonnal feltöltjük az akkumulátor hőmérsékletének fenntartása érdekében, ami következésképpen javítja a töltési folyamat hatékonyságát" - magyarázza Francesc. Az új SEAT Leon e-HYBRID 5 óra alatt teljesen feltölthető egy hagyományos csatlakozóval, és alig kevesebb, mint 4 óra (3 óra 40 perc) alatt egy Wallbox gyors töltési ponttal.

2.- Melegítse fel előre a gépkocsi belterét.

Az autóval történő utazáshoz nincs tökéletes hőmérséklet, mivel a kinti időjárás befolyásolja a belső tér hőmérsékletét. Ezzel együtt az elektromos alkatrészek 21,5–22 Celsius fokon teljesítenek a leghatékonyabban. Annak érdekében, hogy ezt a kényelmi hőmérsékletet elérje anélkül, hogy megrövidítené az akkumulátor működési időtartamát, „a legjobb megoldás az, ha néhány perccel az autóba való beszállás előtt a még mindig a töltőhöz csatlakoztatott járművet a SEAT Connect alkalmazás segítségével távolról aktiváljuk, bekapcsoljuk az autó fűtését, vagy az ülés- és kormányfűtés funkciókat.”- javasolja Francesc. "Így a jármű belseje meleg lesz, amikor beszállunk, anélkül, hogy ennek eléréséhez az akkumulátort kellene használnunk az utazás megkezdése után.”

3.- Kapcsolja be a gyújtást a belsőégésű motor üzemmódban.

Nagyon hideg időben hagyja az autót a töltőhöz csatlakoztatva, amíg parkol, így az utazás megkezdése előtt aktiválhatja az előmelegítési funkciót és felmelegítheti az akkumulátort. Ahogy a mérnök tanácsolja, ebben az esetben „a jármű belsőégésű üzemmódban indul, amely rövid idő alatt megnöveli a hőmérsékletet az akkumulátor megfelelő használata érdekében”. Ezen elektromos járművek szélsőséges időjárási körülményeket szimuláló teszteken is biztosították, képesek az optimális működésre ilyen körülmények között is.

4.- Vezessen finoman.

A finom vezetés mindig kulcsfontosságú a fogyasztás csökkentése érdekében. Plug-in hibrid autóban ráadásul a tél közepén történő induláskor valóban szükség van rá, mivel az elektromotor már az induláskor minden erejét „beveti”. A kíméletes vezetés és a fékezéskor visszatöltő akkumulátor ugyanis segít minél tovább szinten tartani az autó energiaellátását. Például, a Leon e-HYBRID esetében „amikor levesszük a lábunkat a fékpedálról, anélkül, hogy a mechanikus fékek működnének, a fékezésből származó kinetikus energia átalakul elektromos energiává, és későbbi felhasználásra tárolható” - zárja gondolatát Francesc. Ez növelheti az akkumulátor hatótávolságát ugyanazon az úton az agresszívabb fékezéssel összehasonlítva.

SEAT Leon e-HYBRID (PHEV), sokoldalúság és hatékonyság télen is

  • 115 LE (85 kW) villanymotor
  • 13 kWh akkumulátor
  • Akár 64 km hatótávolság elektromos üzemmódban a WLTP-ciklus szerint (NEDC: 72 km)
  • 150 LE (110 kW) benzinmotor
  • Kombinált teljesítmény 204 LE

És 3 bónusz jó tanács az autó téli gondozásához

  • - Indulás előtt ellenőrizze a gumiabroncsokat, és havazás esetén legyen Önnél hólánc.
  • - Tartson jégkaparót az autóban a jég eltávolításához az ablakokról; soha ne távolítsa el a jeget forró vízzel.
  • - Ellenőrizze a motor hűtőfolyadék és a fagyálló szintjét, hogy megakadályozza a motor túlmelegedését.