Újdonság a SEAT-ról
2021.03.16.

Tovább villamosítja kínálatát a CUPRA – megkezdődik a 204 lóerős CUPRA Leon e-HYBRID gyártása

•A CUPRA Leon e-HYBRID immár a 245 lóerős kivitel mellett 204 lóerővel is elérhető, ötajtósként és kombikarosszériával egyaránt•A hálózatról is tölthető hibridek a CUPRA Leon eladásainak több mint felét alkotják•A 204 lóerős változat bemutatásával a CUPRA hálózatról is tölthető járműveinek száma hatra nőtt•A 300 lóerős CUPRA Leon, valamint a 310 lóerős CUPRA Leon Kombi DSG 4Drive is gyártásba került a termékkínálat folyamatos bővítésének részeként
204 lóerős CUPRA Leon e-HYBRID

Martorell, 2021. március 12. – Fontos alappillérre az önálló márkának a CUPRA Leon, amely magabiztosan diktálja a tempót a CUPRA felvillanyozó jövőjébe vezető úton. Tavaly villamosítottan született meg a Leon modellek királya, amikor az e-HYBRID hajtásláncú első változat piacra került.

A 204 lóerős CUPRA Leon e-HYBRID – amely a 245 lóerő teljesítményű e-HYBRID változathoz csatlakozik – gyártásának kezdete egyúttal az alternatív hajtáslánc-technikákra való váltás felgyorsítását is jelenti. Rámutat, hogy a villamosítás és a teljesítmény tökéletesen összeillenek, együtt optimális egyensúlyt kínálnak a dinamizmus és a hatékonyság között.

„Mindezidáig a CUPRA Leon számított a CUPRA legnagyobb példányszámban értékesített típusának. Az e-HYBRID modellek rendkívül fontos járművek a márka szempontjából a villamosított jövőbe vezető úton. Egyértelmű bizonyítékai annak, hogy a villamosítás és teljesítmény remek párost alkotnak” – mondta Wayne Griffiths, a CUPRA és a SEAT márkák elnöke. „A CUPRA Leon segít majd megduplázni a márka 2021-es összesített eladási eredményeit. Arra törekszünk, hogy a CUPRA Leon hálózatról tölthető kivitelei a típus értékesítéseinek több mint felét tegyék ki idén.”

A 204 lóerős CUPRA Leon e-HYBRID a márka villamosítási folyamatának következő lépcsője. Az újdonság középpontjában a 150 lóerős (110 kilowattos) 1,4 literes TSI-benzinmotor áll, amelyhez egy 115 lóerős (85 kilowattos) villanymotor csatlakozik. Az elektromos motor táplálásához szükséges energiát egy 13 kilowattóra kapacitású lítiumion-akkumulátorcsomag tárolja. A rendszer együttesen 204 lóerő (150 kilowatt) csúcsteljesítményre és legfeljebb 350 newtonméter leadására képes.

A hajtáslánc a teljesítményét kifinomultan adja le a hatfokozatú DSG kettős tengelykapcsolós automatizált váltónak köszönhetően – ez teszi lehetővé a környezettudatos teljesítményt. A CUPRA Leon e-HYBRID álló helyzetből mindössze 7,5 másodperc alatt eléri a 100 kilométer/óra tempót, a legnagyobb sebessége pedig 220 kilométer/óra.

Ha nem a tempó a legfontosabb, akkor a vezető kihasználhatja a hivatalos WLTP-tesztciklus szerint akár 63 kilométeres tisztán elektromos hatótávolságot a városi utcákon suhanáshoz. Amikor az akkumulátort föl kell tölteni, akkor az mindössze 3,5 óra alatt teljesíthető egy 3,6 kilowattos fali töltővel (vagy nagyjából öt óra alatt egy 230 voltos háztartási csatlakozóról).

A belső égésű erőforrás és az elektromos motor kombinációjának köszönhetően a WLTP-ciklus alapján kilométerenként csupán 26 gramm szén-dioxid távozik a kipufogócsövön át.

Az ötajtósként és kombiként is elérhető 204 lóerő teljesítményű CUPRA Leon e-HYBRID a 245 lóerős e-HYBRID változathoz csatlakozik a kínálatban, a sorozatgyártása ezen a héten kezdődik a márka martorelli központjában.

Ez egy fontos mérföldkő az önálló márka életében, bemutatásával hatra nőtt a CUPRA hálózatról is tölthető (plug-in) hibridjeinek száma: két ötajtós CUPRA Leon, két CUPRA Leon Kombi és két CUPRA Formentor szerepel a palettán (204 lóerővel és 245 lóerővel).

Teljesítménycentrikus égésfolyamat

CUPRA Leon 2.0 TSI 300 LE DSG, elsőkerék-hajtás, ötajtós

A Leon modellek királyának kínálata tovább bővül, megkezdődik a CUPRA Leon 2.0 TSI 300 LE DSG elsőkerék-hajtású, ötajtós változatának sorozatgyártása is.

A CUPRA Leon orrában egy négyhengeres, turbófeltöltéses, közvetlen befecskendezésű 2,0 literes motor dolgozik, amelyhez egy hétfokozatú DSG kettős tengelykapcsolós automatizált váltó csatlakozik. Az erőforrás legnagyobb teljesítménye 300 lóerő (221 kilowatt), 400 newtonméter maximális nyomatékát az első kerekekre továbbítja. E teljesítménynövelésnek köszönhetően a CUPRA Leon mindössze 5,7 másodperc alatt eléri a 100 kilométer/órát, végsebessége pedig 250 kilométer/órára korlátozott.

Ám még a nagyobb teljesítménnyel is biztosított az irányíthatóság. A CUPRA Leon 2.0 TSI 300 LE egy részlegesen önzáró differenciálművet (VAQ) kapott, amely jobb irányíthatóságot biztosít még lendületesebb vezetéskor is. A rendszer aktívan osztja el a nyomatékot az első tengelyen egy elektronikus szabályzású tengelykapcsolóval.

CUPRA Leon 2.0 TSI 310 LE DSG 4Drive Kombi

Ám ez még nem minden. A Leon modellek királya még ennél is nagyobb teljesítményinfúziót kapott a 310 lóerős (228 kilowattos) motor jóvoltából, amely kizárólag a Kombi esetében elérhető. Ez a gyártósorról valaha legördült egyik leglenyűgözőbb jármű, amely a kiemelkedő teljesítményét egy DSG-váltóval és a 4Drive összkerékhajtási rendszerrel ötvözi.

A legújabb CUPRA Leon Kombi a kínálat legerősebb hajtásláncát hordozza, amelyben a kétliteres, 310 lóerő (228 kilowatt) és 400 newtonméter jellemezte TSI közvetlen befecskendezésű, turbófeltöltéses benzinmotorhoz egy hétfokozatú DSG kettős tengelykapcsolós automatizált váltó csatlakozik.

A 4Drive összkerékhajtási rendszer folyamatosan figyeli a jármű paramétereit és a vezető cselekedeteit, hogy pontosan akkor és ahhoz a kerékhez juttassa az erőt, amikor és ahol szükséges. Ez a hajtáslánc a CUPRA Leon modelleket álló helyzetből mindössze 4,9 másodperc alatt százra gyorsítja, majd tovább a 250 kilométer/órára korlátozott végsebességig.

A CUPRA dinamizmusa

A CUPRA Leon viselkedése megváltoztatható a különböző üzemmódokkal: a Comfort (kényelmes), a Sport (sportos), a CUPRA és az Individual (egyéni) profilok jóvoltából a CUPRA Leon olyan széleskörű képességekkel bír, amit e kategóriában ritkán láthatunk. A DCC dinamikus futóműszabályzás csúszkájával pedig pontosan a kívánt beállítás érhető el (az egyéni üzemmódban).

Nemcsak a remek futómű közvetítette magabiztosság miatt olyan élvezetes a CUPRA Leon vezetése. Az opcionális Brembo fékeknek köszönhetően a dinamizmus ugyanolyan intuitív a kanyarba érkezéskor, mint onnan kigyorsítva.

A CUPRA Leon típust Barcelona városában tervezték, fejlesztették és gyártják, a márka martorelli központjában. Ezen a héten az új hajtásláncváltozatainak sorozatgyártása is megkezdődött: immár épül az e-HYBRID 204 lóerővel (ötajtós és Kombi), a 2.0 TSI 300 LE (ötajtós) és a 2.0 TSI 310 LE DSG 4Drive (kombi).

E változatokhoz 2021 második negyedévében csatlakozik majd a 2.0 TSI 245 LE (ötajtós és Kombi), valamint az elsőkerék-hajtású 2.0 TSI 300 LE DSG (Kombi), ezzel még tovább bővítve a kínálatot.