Újdonság a Volkswagen Haszonjárművekről
2021.05.10.

Megkezdődött a visszaszámlálás a világpremierig: a Volkswagen Haszonjárművek bemutatja az új Multivan vázlatait

· MPV ikon: A Volkswagen Haszonjárművek június közepén mutatja be a Multivan új generációját· Karizmatikus DNS: Az új Multivan formatervezése a legfontosabb stíluselemek tekintetében tudatosan tiszteleg elődei előtt.· Erős arányok: Az MQB platform különösen hosszú tengelytávot és extra szélességet tesz lehetővé.
az új Multivan vázlatait

Hannover/Budapest, 2021. május 6. - A Multivan napjaink egyik legnagyobb gépjármű-ikonja. Most eljött az idő, hogy újabb fejezetet írjanak ebbe a sikertörténetbe. Egy teljesen új Multivannal. A Volkswagen Haszonjárművek júniusban ünnepli az új modell világpremierjét. Az első vázlatok már most ízelítőt adnak arról, hogyan fog kinézni a következő Multivan. Albert Kirzinger vezető formatervező: "Az új Multivan a világ legismertebb MPV formatervének összetéveszthetetlen génjeit viseli magán."

A Volkswagen Haszonjárművek bátor lépésre szánta el magát, tetőtől talpig újra alkotta a Multivant. A piac egyik legrugalmasabb és legeredetibb járműkoncepciójának formatervét és megjelenését így újrarendezték. Ennek ellenére továbbra is igaz, hogy a híres elődök DNS-e kulcsszerepet játszik az új Multivan-generáció formatervének kialakításában is. "Nagy lépést tettünk előre, továbbfejlesztettük ennek az ikonikus járműnek az összetéveszthetetlen karakterét, miközben hűek maradtunk a jellegzetes Bulli vonalhoz. Tudatosan idézzük például a T3-as karosszériáját körbefutó vízszintes karaktervonalat" - mondja Kirzinger. A monolitikus formaterv így egyben tisztelgés is a Multivan első generációja előtt, amely több mint 35 évvel ezelőtt debütált. Az új Multivan a T4 és így a második generáció egy stíluselemét is magába foglalja: a szélvédő alatt lakonikusan előre nyúló motorháztetőt. Kirzinger vezető formatervező: "A T sokrétű történetének DNS-e tovább él egy teljesen új Multivanban, amely első látásra mégis egy tipikus Bulli. Karakteres, szerethető megjelenéssel, letisztult, időtlen dizájnnal."

Az akár hét ülést is kínáló Multivan ötödik generációja első alkalommal épül a Modular Transverse Matrixra. Ennek eredményeként a tengelytáv hosszabb, az ebből adódó, megfelelően markáns arányokkal. Az új Multivan szélesebb is lett. Ezzel összhangban a nyomtáv is megnőtt. Ugyanakkor Albert Kirzinger csapata az új Multivannak némileg alacsonyabb profilt adott. Az arányok összjátékában így erőteljes összkép jön létre. A tervezők az aerodinamika terén is nagy előrelépést értek el. A cél: alacsonyabb üzemanyag-fogyasztás, nagyobb hatótávolság.