Középpontban az innováció: 10 éves a SEAT fejlesztési központja
/ A SEAT martorelli központja összeköti a gépkocsi fejlesztésének és gyártásának szakaszait/ A közel 300 szakemberrel, 19.000 négyzetméteren működő központba a márka 430 millió eurót fektetett be./ A SEAT több mint egy évtizede alkalmazza a virtuális valóságot
Martorell / Budapest, 2017. december 11. - Idén tíz éves a SEAT prototípus fejlesztési központja, mely úttörő intézmény Spanyolországban, és az első ilyen központ a Volkswagen-csoporton belül is. A fejlesztési központ a martorelli gyárban működik, és összekapcsolja a kutatási és fejlesztési tevékenységet a gyártással. A központ 2007-ben történt megnyitása óta a vállalat 430 millió eurót fektetett itt be az új SEAT típusok fejlesztésébe. A prototípus fejlesztési központ egyik fő célja, hogy csökkentse az új modellek piaci bevezetésig tartó útját, és növelje a gyártási folyamatok valamint az erőforrás gazdálkodás hatékonyságát. Ennek egyértelmű példája a virtuális valóság alkalmazása a fejlesztés kezdeti szakaszaiban, ami mintegy 30 százalékkal csökkentette a prototípusok gyártási költségeit.
Ezzel kapcsolatban a SEAT gyártásért felelős alelnöke, Dr. Andreas Tostmann kiemelte, hogy "a prototípus fejlesztési központ egy jövőbe mutató létesítmény, és világos példája a SEAT Industry 4.0 stratégia iránti elkötelezettségének. A prototípusok fejlesztésében és a gyártási folyamatokban már több mint egy évtizede használjunk a virtuális valóságot. Dr. Tostmann hozzátette, hogy "a prototípus fejlesztési központ a gyártási folyamatokra koncentrál, és az előmozdítja a munkatársak bevonását a vállalat tevékenységének különböző területein. Mindezzel egy időben a központ kulcsfontosságú szerepet játszik a fejlődésben, amelyeknek köszönhetően még beindításuk előtt optimalizálhatjuk projektjeinket, csökkenthetjük a költségeket és a prototípusok megépítéséhez szükséges átfutási időt."
Nagy teljesítményű központ
Az elmúlt tíz év során a prototípus fejlesztési központ 50 modellt gyártott a formatervezési koncepciók megvalósíthatóságának javítása céljából, 2.000 teszt prototípust valamint 4.000 gépkocsit pedig a termék- és gyártási folyamat optimalizálása céljából, és 12.000 további fejlesztést alkalmaztak a jobb minőség elérése érdekében. A munka a prototípus fejlesztési központban az új projektek kezdeti szakaszában indul. A gyártás megkezdése előtt három évvel a központ megépíti a tesztelésre és az előgyártásra szánt első prototípusokat, és ennek során olyan új technológiákat alkalmaz, mint a sorozatgyártási folyamatok modellezését adó virtuális valóság.
Az intézményben kifejlesztett prototípusok és előgyártási modellek között megtaláljuk az Ibiza két nemzedékét, a Leon-t, a Toledo-t, a Mii-t, az Alhambrát, valamint a két legújabb típust, az Ateca-t és az Arona-t, és mindezek mellett a prototípus fejlesztési központ hozzájárult az Audi Q3 és az A1 fejlesztéséhez is. A központ most hat új projekt előkészítésén dolgozik, ezek a termékek majd a jövőben kerülnek piacra.
Folyamatosan előre tekintő hozzáállás
A prototípus fejlesztési központ a SEAT digitalizáció iránti elkötelezettségével összhangban viszi előre az innovációt. Ennek jó példája az additív gyártási eljárás, ahol az anyagot rétegenként viszik fel pontosan egymásra. E technológia alkalmazásával lerövidül a közbülső folyamat, és az alkatrészek 75 %-kal gyorsabban készülnek el. Mindezen túl a központ olyan jövőbeni projekteken dolgozik, mint a virtuális valóság legteljesebb körű alkalmazása a prototípusok formatervezése során.
A SEAT az egyetlen olyan vállalat, amely gépjárművek tervezése, fejlesztése, gyártása és értékesítése területein egyaránt folytat tevékenységet Spanyolországban. A Volkswagen-csoport tagjaként a multinacionális vállalat székhelye Martorell (Barcelona), teljes termelése több mint 80 százalékát exportálja, s a világ több mint 75 országában van jelen. A SEAT 2016-ban – a legjobb eredményként 2007 óta – összesen 410 200 gépkocsiját értékesítette világszerte.
A SEAT-csoport három barcelonai termelési központjában – Barcelona, El Prat de Llobregat és Martorell – együttesen több mint 14 ezer főt foglalkoztat. Itt készülnek a nagysikerű Ibiza és Leon sorozatok tagjai, míg az Ateca és a Toledo Csehországban, az Alhambra Portugáliában, a Mii pedig Szlovákiában gördül le a szerelőszalagról.
A spanyol multinacionális vállalat egyfajta szellemi központként saját műszaki centrummal is rendelkezik, ahol ezer mérnök jelenti az innováció folyamatos hajtóerejét az R&D területén Spanyolország első számú ipari befektetője számára. A SEAT a legújabb connectivity-technikát alkalmazza járműveiben, miközben már zajlik a vállalat globális digitalizációs folyamata a jövő mobilitásának szolgálatában.