Walter Autó Sopron Hírek

Tapasztalja meg a legmagasabb szintű teljesítményt és váljon a CUPRA törzs részévé. Fedezze fel CUPRA kedvencét most.

  1. Hírek
  2. CUPRA Formentor VZ5: egy autóban többféle élmény
Újdonság a CUPRA-ról

CUPRA Formentor VZ5: egy autóban többféle élmény

· A CUPRA Formentor VZ5 volánjánál Jordi Gené autóversenyző mutatja be, hogy milyen izgalmakat kínál az autó a különféle vezetési módokban.· Gyorsulás 0-ról 100 km/h-ra 4,2 másodperc alatt, majd 70%-os emelkedő anélkül, hogy kiszállnánk a CUPRA legerősebb autójából.· A Drift Mode adja a legsportosabb élményt ebben az autóban, melyből mindössze 7.000 darab készül.

CUPRA Formentor VZ5 Open Corner

Martorell/Budapest, 2021-12-03 – Lehet egy autó egyszerre tökéletesen alkalmas a kényelmes közlekedésre, a versenypályán 0-ról -100 km/h-ra 4,2 másodperc alatti gyorsulásra, és egy 70%-os sáros emelkedő megmászására? E kérdések megválaszolására kipróbáltuk a CUPRA Formentor VZ5-öt, a márka legerősebb modelljét, melynek volánjánál Jordi Gené autóversenyző ült, mellette pedig Christoph Vierling, a SEAT S.A. műszaki központjának járműfejlesztésért felelős vezetője foglalt helyet. A CUPRA Formentor VZ5 öt vezetési módban mindenféle terepen izgalmas vezetési élményt ad.

Tiszta adrenalin. Minden készen áll ahhoz a spanyolországi Motorland pálya rajtrácsán érezni lehessen a CUPRA Formentor VZ5 valós erejét. Christoph néhány tanácsot ad Jordinak: "Használd az indulást segítő Launch Controlt, amennyiben igazán gyorsan akarsz elindulni. Indítsd be a motort, válaszd ki a CUPRA üzemmódot, és állítsd az ESC-t Sport üzemmódba. Nyomd le a féket, majd adj gázt, és várd meg, amíg a fordulatszám eléri a 4.000-et, és engedd fel a féket." Az autó mindössze 4,2 másodperc alatt gyorsul 0-ról 100 km/h-ra. "Elképesztő gyorsulás! Olyan látványos a rajt, mintha valójában versenyen lennénk" - mondja Jordi.

A Comfort-tól a CUPRA üzemmódig. "Minden egyes vezetési módnak megvan a saját karaktere" - mondja Christoph. "A Comfort üzemmódban nagyon egyenletes és sima a vezetés, ami inkább autópályára való. A dinamikus futómű szabályozásnak (DCC) köszönhetően érzem, hogy az autó megbízhatóan viselkedik, és jól reagál a kormánykerék elfordítására." - mondja Jordi. A sportosságot tovább fokozza a Sport üzemmód. "Most sokkal jobban reagál az autó a gázpedálra, és a lassulás szabályozása is jól érezhető." - teszi hozzá Christoph. A CUPRA módra való átkapcsolás még inkább fokozza ezt az érzést. "Azonnal érzed, hogy a gázreakció feszesebb, és a kanyarodás is sokkal pontosabb" - magyarázza a CUPRA vezetője.

Technológia a vezetés teljes szabadságáért. Az üzemmódok közötti váltáskor az infotainment berendezés aktiválja az előre beállított konfigurációkat, amelyek a gázreakciót, a sebességváltót, a kormányzási érzetet vagy a felfüggesztés merevségét állítják be, és amelyek különböző fokozatokon keresztül is beállíthatók. "Lehetőségünk van arra, hogy közvetlenül váltsunk az egyik üzemmódból a másikba, így az Individual, azaz a személyre szabott üzemmódból úgy állíthatjuk be őket, hogy egy arany középút alakuljon ki" - magyarázza Christoph. "Így a vezető személyre szabhatja az üzemmódokat, például a Sport és a CUPRA közötti fokozat is beállítható, hogy az autó alkalmazkodjon a különböző útfelületekhez a maximális vezetési élmény érdekében, és mindenki eldönthesse, hogy milyen érzéseket szeretne megtapasztalni egy-egy adott pillanatban " - teszi hozzá.

A teljes irányítás a vezető kezében van. Itt az ideje az autó legsportosabb üzemmódja, a Drift kipróbálásának. Ez a mód kizárólag a CUPRA Formentor VZ5-ben található meg, de használata csak zárt pályás vezetés esetén ajánlott. "Az infotainment rendszeren keresztül meg kell erősítened, hogy versenypályán vagy" - mondja Christoph. Ekkor az elektronikus menetstabilizáló rendszer teljesen kikapcsol. Jordi Gené pilóta számára ez áll a legközelebb egy versenyautót vezetéséhez. "Hát, ez hihetetlen! Ez az én igazi terepem! Amikor versenypályán vezetsz, kiszámíthatod, hogy mennyire sodródik ki az autó a kanyarban. Hosszú kisodródást tudsz elérni, ha a kanyarban nagy sebességgel jól kimért kellemes kanyarodási szöggel számolsz. Emellett két kuplung van a hátsó tengelyen, amelyeket külön-külön is használhatok - ez elképesztő!" – mondja a versenyző.

Maximális teljesítmény terepen is. A vezető és mérnöke elhagyja a Motorland versenypályát, hogy a CUPRA Formentor VZ5 4x4-es teljesítményét egy földúton is tesztelje. "Ez az autó nem csak sportos, de az összkerékhajtásnak köszönhetően akár 70 százalékos emelkedőn is gond nélkül felmegy" - mondja Christoph. "És úgy megy a lejtőn lefelé, hogy semmit sem kell tenned, még fékezned sem kell" - teszi hozzá Jordi. Az autó három keréken is képes egyenetlen terepen haladni anélkül, hogy elveszítené a tapadást, és még 36 fokos oldalirányú lejtőkön is biztonsággal halad.

A CUPRA Formentor VZ5 számokban:

5 hengeres motor390 lóerős teljesítmény

250 km/h végsebesség (elektronikusan lekorlátozott)

20 colos könnyűfém keréktárcsák

375 mm-es AKEBONO fékek

7.000 egyedi gyártású autó.

Bejelentkezés a hírlevélhez

Hírlevelünkkel rendszeresen információkat kap autókereskedésünkről és exkluzív ajánlatainkról.

A megadott adatok hibásak. Próbálkozzon újra.

Kérjük, válasszon megszólítást!

Sajnos a hírlevél regisztrációval kapcsolatosan probléma merült fel. Kérjük, próbálkozzon újra később.

Hölgy Hölgy
Úr Úr
Érdeklődöm a weboldalakról származó tartalom iránt
Sopron Sopron
Győr Győr
Sie müssen bitte der Datenschutzerklärung zustimmen Sie müssen bitte der Datenschutzerklärung zustimmen

Köszönjük!

Sikeresen feliratkozott hírlevelünkre.

Küldünk Önnek egy levelet, amely tartalmaz egy megerősítő hivatkozást, melyet el kell fogadnia a regisztráció véglegesítéséhez.