A SEAT értékesítés 13,7 %-kal nőtt idén január és október között
* idén az első tíz hónapban 449 000 SEAT került piacra* Németország, Spanyolország, az Egyesült Királyság, Franciaország, Olaszország, valamint Algéria áll az élen az értékesítésben* októberben a WLTP eljárás következményeként csökkentek a kiszállítások
Budapest, 2018. november 9. - Mindössze két hónappal a 2018-as esztendő vége előtt továbbra is rekord szinten áll a SEAT értékesítés. Január és október között a vállalat világméretekben 449 000 gépkocsit adott át az ügyfeleknek, ami 13.7 %-kal magasabb, mint a 2017-es év azonos időszakának 395 100 darabos mennyisége volt. Ez a spanyol autógyár történetének eddigi legjobb eredménye, ami meghaladja a 2000 októberében elért 433 600 darabos mennyiséget. Idén októberben az értékesítés 16,8 %-kal visszaesett, a kiszállítások 33 400 autóval csökkentek, amit a WLTP szabályozás bevezetése előtti időszakban regisztrált megnövekedett értékesítés utáni helyzettel lehet magyarázni.
A SEAT értékesítésért és marketingért felelős alelnöke, Wayne Griffiths rámutatott, hogy "az októberi eredmény várható volt a WLTP szabályozás bevezetésének hatásaként júliusban és augusztusban bekövetkezett közel 40 %-os növekedés után. Az értékesítés volumenének stabilizálódnia kell novemberben, és arra számítunk, hogy a következő hónapokban visszatérünk a növekedési pályára. A SEAT-nak az a célkitűzése, hogy az előző évhez hasonlóan a 2018-as évet is kétszámjegyű növekedéssel zárja, és a márka történetének legjobb értékesítési eredményét érje el."
Az öt fő európai piacon elért kiváló eredményeknek köszönhetően a SEAT világméretű kiszállításai is jelentős növekedést mutattak. Január és október között Németországban (98 000 gépkocsi, 16.6 %-os növekedés), Spanyolországban (93 000 gépkocsi, 15 %-os növekedés), az Egyesült Királyságban (54 700 gépkocsi, 13.1 %-os növekedés), Franciaországban (26 000 gépkocsi, 27.9 %-os növekedés) és Olaszországban (17 600 gépkocsi, 15.7 %-os növekedés) kétszámjegyű növekedést regisztráltak. Ez az öt ország adja a SEAT értékesítés növekedésének zömét Algériával együtt, ahol a márka 16 800 gépkocsit szállított ki, négyszer többet, mint a 2017-es év azonos időszakában (3 900 egység).
Ezen országok mellett Ausztria (16 900 gépkocsi ; +11.1%), Lengyelország (10 700 gépkocsi ; +15.8%), Belgium (8 500 gépkocsi ; +24.8%), Portugália (8 500 gépkocsi ; +23.9%) jelentik a további négy fő piacot, ahol a SEAT értékesítés rekord mértékben növekedett idén január és október között.
Az értékesítés növekedése hozzájárult a működési nyereség emelkedéséhez Az eddigi legjobb, rekord nagyságú értékesítés a pénzügyi eredményekben is tükröződött. 2018 januárja és októbere között a SEAT működési eredménye 54,4 %-kal növekedett, és rekord nagyságot, 237 millió eurót ért el (2017 januárja és szeptembere között ez 154 millió euró volt). A magasabb nyereségi ráta eléréséhez nagyban hozzájárult a felső kategóriákba tartozó, jobban felszerelt gépkocsik megnövekedett értékesítéséből származó eredmény. Mindezen túl a vállalat bevételei 6.7 %-kal emelkedtek ugyanebben az időszakban, és elérték a 7 744 millió eurót, ami a SEAT történetének legnagyobb forgalmát jelenti (ez a szám 2017-ben 7 255 millió euró volt).