Újdonság a SEAT-ról
2019.05.13.
SEAT SUV modellek

A SEAT először értékesített több mint 200 000 autót az év első négyhónapos időszakában

§ 2018-hoz képest az értékesítés 7%-kal nőtt január és április között§ A SEAT 51 ezer értékesített gépkocsival történetének legjobb áprilisi eredményét érte el§ Németország, Franciaország és Olaszország kétszámjegyű növekedést mutatott.§ A CUPRA márka értékesítése 82%-kal nőtt április végéig

Budapest, 2019. május 9.- A SEAT értékesítés világméretekben 7%-kal emelkedett 2019 januárjától áprilisig az előző év azonos időszakához képest. A SEAT az év első négy hónapjában, most első alkalommal értékesített több mint 200 000 autót, ami most 202 600 darabot ért el. Tavaly januártól áprilisig a márka 189 300 autót szállított ki, ami az idei évig az addigi legjobb eredménye volt.

A SEAT idén áprilisban 51 000 járművet értékesített, ami 1,8%-kal jobb, mint a 2018-as eredmény volt. Ugyancsak ez volt az eddigi legjobb áprilisi hónap, meghaladva a tavaly áprilisban elért 50 100 darabos mennyiséget.

Az új CUPRA* márka értékesítése továbbra is rekordokat dönt. Az év első négy hónapjában a CUPRA 7 900 autót értékesített, ami 82,3%-kal több, mint amennyi 2018 azonos időszakában volt (* Megjegyzés: ezeket a számokat a SEAT teljes értékesítési adatai tartalmazzák).

A SEAT értékesítésért és marketingért felelős alelnöke, valamint a CUPRA vezérigazgatója, Wayne Griffiths aláhúzta, hogy „az év első négy hónapjában erős növekedést mutattunk egy kihívást jelentő gazdasági környezetben, és növeltük piaci részesedésünket, különösen a főbb európai országokban. Biztosak vagyunk abban, hogy ezt a pozitív tendenciát az év hátralévő részében is megőrizzük, köszönhetően szabadidő autós (SUV) kínálatunknak, amelyik világméretekben ma már az értékesítés több, mint 40%-át teszi ki. A nemrégen piacra került CUPRA Ateca, valamint a Leon CUPRA kiváló teljesítményével a CUPRA márka is jelentős mértékben járult hozzá sikereinkhez.”

2019 első négy hónapjában Németország, Algéria és az Egyesült Királyság volt az a három ország, amelyek az értékesítési mennyiségben a legnagyobb növekedést hozták az előző év azonos időszakával összehasonlítva. Ebben az időszakban ismét Spanyolország volt a SEAT legfőbb piaca, ahol az értékesítés 4,2%-kal emelkedett, és elérte a 40 900 eladott gépkocsit. A SEAT Spanyolországban piacvezető márka, és a Leon a legnagyobb darabszámban értékesített modell. Spanyolországot Németország (40 100 eladott gépkocsi; + 13,4%) és az Egyesült Királyság (25 500 gépkocsi; + 7,6%) követte, míg Franciaország és Olaszország továbbra is a SEAT növekedési stratégiájának két kulcsfontosságú országa Európában. E két országban az eredmények kétszámjegyű növekedést mutattak: Franciaországban 11 400 (+ 14,6%), illetve Olaszországban 9 600 darab (+ 14,4%) értékesített gépkocsival.

A SEAT értékesítés nőtt Ausztriában (8 000 gépkocsi; + 2,5%), Svájcban (4 600; + 13,9%), Hollandiában (4 100; + 22,3%), Svédországban (2700; + 14,1%) és Dániában (2200; +28,4 %), valamint Algériában is, ahol a piac továbbra is erősen emelkedő tendenciát mutat közel 12 000 gépkocsi kiszállításával (11 900; + 18,7%).

Javuló pénzügyi eredmények

Az értékesítés növekedése és a nagyobb haszonnal értékesített gépkocsik pozitív hatása 2019 első negyedévében is hozzájárultak a SEAT üzemi eredményének növekedéséhez, ami 89 millió eurós rekord nagyságú értékre nőtt, és 5,5%-kal magasabb, mint a 2018-as időszak azonos időszakának eredménye, a 85 millió euró volt. Mindezen túl a SEAT forgalma 2019 januárja és márciusa között most először lépte át 3 milliárd eurót (3,053 milliárd), ami 9,7%-kal magasabb összeg, mint az tavaly első három hónapjában volt (2,782 milliárd euró).