A SEAT eladásai 23,3 százalékkal nőttek októberben
/ A spanyol autógyártó 40 200 autóját szállította ki októberben/ Németország (+30,5%) és Spanyolország (+24,9%) vezette az elmúlt hónap növekedését/ Januártól október végéig az eladások megközelítették a 400 000 egységet (+14,4%)/ Az új Arona crossover már megérkezett az autókereskedések bemutatótermeibe.
Martorell/Budapest, 2017. november 15. - Októberben a SEAT elérte 2017 legmagasabb egy hónapra számított növekedését. Az autógyártó az elmúlt hónapban 40 200 járművet szállított ki, ami 23,3 százalékkal több, mint 2016 októberében (32 600). Németország (+30,5%) és Spanyolország (+24,9%) jelentették a növekedés legfőbb hajtóerőit októberben; más jól teljesítő piacok mellett, mint Törökország (+209,1%), Izrael (+62,5%), Belgium (+37,2%), Lengyelország (+36,5%), Svájc (+36,0%) vagy Svédország (+34,2%).
Alig két hónap van hátra a 2017-es évből, és a SEAT kiszállításai 14,4 százalékos növekedést értek el január és október vége között világszerte. Ez alatt az idő alatt a márka 395 100 járművet értékesített, ami 49 600 darabbal több, mint 2016 azonos időszakában (345 500).
A SEAT értékesítés és marketing területekért felelős ügyvezető alelnöke, Wayne Griffiths kiemelte: “Ez az október igazán kiváló hónap volt, ami jól mutatja azt a pozitív trendet, amit az egész év során tapasztaltunk. Masszív növekedést jegyeztünk, főként a márka pilléreinek köszönhetően; az Ibiza, a Leon és az Ateca mellé most az új Arona is felzárkózott, amitől azt reméljük, hogy a továbbiakban is hozzájárul majd ahhoz, hogy megtartsuk a növekedési lendületünket. Emellett az eladási teljesítményünk jelentős hatással van részesedésünkre jelentősebb piacaink többségében. A SEAT jelenleg az egyik leggyorsabban növekvő márka Európában”.
A SEAT kiszállításai világszerte határozottan bővülnek, köszönhetően a kétszámjegyű százalékos növekedésnek a márka főbb európai piacain. Januártól október végéig Németország (84 100 jármű; +13,6%), Spanyolország (81 200; +21,5%) és az Egyesült Királyság (48 400; +19,5%) volt a három legmagasabb eladást jegyző ország. További európai piacok, mint Franciaország (20 300; +13,0%), Ausztria (15 200; +16,1%), Lengyelország (9 200; +22,8%) és Svájc (8 500; +35,3%) szintén lendületes növekedést mutatnak január óta. Törökország, amely az értékesítési volumen alapján a SEAT hatodik legnagyobb piaca, 10,3 százalékkal növekedett, és összesen 17 600 autóval járult hozzá az októberi eredményekhez.
A SEAT történetének legnagyobb termékoffenzívája most az új Arona crossoverrel folytatódik. Az első darabokat már ki is szállították a megrendelőknek, és a várakozások szerint a típus a továbbiakban is segíthet fenntartani az emelkedő trendet a márka eladásainál. Az Arona csatlakozik az újdonság Ateca, a Leon és az Ibiza hármasához, amelyek bemutatkozására az elmúlt 18 hónapban került sor. A SEAT 2018-ban egy akár hétszemélyesre is bővíthető szabadidő-autó bemutatásával tovább bővíti termékportfólióját. Az új jármű a tervek szerint 2018 utolsó negyedévében érkezik meg a kereskedésekbe.
A termékoffenzíva felpörgette a SEAT nyereségét
A SEAT első három negyedévben elért pénzügyi eredményei jól tükrözik a növekvő eladásokat. Az év első kilenc hónapjában a cég működési nyeresége 12,3 százalékkal nőtt 2016 azonos időszakához képest; jelenleg 154 millió eurónál tart, a nagyobb eladott mennyiségnek és a nagyobb profithányadnak köszönhetően, ami a gazdagabban felszerelt modellek, és az olyan felsőkategóriás autók eladásának tudható be, mint az Ateca. Ehhez mérten az árbevétel is 11 százalékkal emelkedett január és szeptember között, és elérte a 7 milliárd 255 millió eurót.