Walter Autó Sopron Hírek

Az Audi már ma formálja a holnap világát. Progresszív technológiával, szenvedélyes kreativitással és új közösségi gondolatokkal. Fedezze fel Audi modelljeink sokszínűségét!

  1. Hírek
  2. Megkezdődött az új Audi Q8 e-tron gyártása a brüsszeli üzemben
2022.12.18.
Újdonság az Auditól

Megkezdődött az új Audi Q8 e-tron gyártása a brüsszeli üzemben

· Gerd Walker, az Audi igazgatótanácsának a termelés és a logisztika területeiért felelős tagja a brüsszeli termelési helyszín a villamosításban és a minden üzemben megvalósítandó, hosszú távon fenntartható gyártásban betöltött úttörő szerepét méltatta· Az elektromos hajtásrendszereket „zöld” tehervonatok szállítják Magyarországról Brüsszelbe· A belga üzem már 2018 óta szén-dioxid-semlegesen termel és iránymutató a Mission: Zero stratégiai környezetvédelmi program során

Audi négy karika

Brüsszel/Budapest, 2022. december 20. – December 14-én legördült az első Audi Q8 e-tron az Audi brüsszeli gyárának szerelőszalagjáról, megnyitva ezzel az elektromos SUV-kínálat új csúcsmodelljének korszakát. Az üzem már az Audi e-tron gyártásának kezdete óta a hosszú távon fenntartható gyártás mintaképe. 2018 óta mintegy 160 ezer darabot szállítottak ki az Audi első elektromos modelljéből.


Gerd Walker, az Audi igazgatótanácsának a termelés és a logisztika területeiért felelős tagja az új elektromos csúcsmodell jelentőségét emelte ki: „Tovább növelt gazdaságosságával és hatótávjával, valamint még karakteresebb dizájnjával az új Audi Q8 e-tron az elektromos mobilitás markáns képviselője.” Walker emellett a brüsszeli termelési helyszín a hosszú távon fenntartható gyártás úttörőjeként betöltött, kiemelkedő szerepét is hangsúlyozta: „Brüsszeli üzemünk értékes úttörőmunkát végzett. Sokat tanultunk a világszerte kiszállított mintegy 160 ezer jármű tapasztalataiból, amelyeket a következő lépésben az ingolstadti akkumulátorgyártás felfuttatása során hasznosítunk.” A brüsszeli akkumulátor-összeszerelés az egész vállalatcsoport számára iránymutató.

Számos versenytársával ellentétben az Audi belülről alakítja át a termelést. Így születik meg a „360factory”, azaz a jövő Audi-gyártása, amelyhez Brüsszel több szakterületen is példaként szolgál. Már meglévő üzemeire fordított beruházásai magát a működő hosszú távú fenntarthatóságot jelentik az Audi számára – mind gazdasági, mind pedig ökológiai és társadalmi szempontból. „Az Audi e megközelítése erőforrásokat takarít meg és felgyorsítja átalakulásunkat” – hangsúlyozta Walker. Xavier Ros, az Audi igazgatótanácsának a személyügy és a szervezet területeiért felelős tagja számára az Audi Brussels a munkatársak célzott képzése tekintetében szolgál értékes ismeretekkel. „A Brüsszelben 2018 óta szerzett tapasztalatok az egyes termelési helyszínek között átívelően, az egész Audi Csoportban felhasználhatók.” Volker Germann, az Audi Brussels ügyvezető igazgatója is a munkaerő szerepét hangsúlyozta: „Az Audi Q8 e-tron gyártásához nem csupán a teljes infrastruktúránkra van szükségünk, hanem mindenekelőtt munkatársainkra, akik nagy szenvedéllyel, igazi csapatként készítik ezt az autót.”

A brüsszeli Audi gyár a fenntartható termelés mintaképe

Az Audi Q8 e-tron tanúsítvánnyal rendelkező, mérleg szerint szén-dioxid-semleges1 autóként érkezik Európában és az Egyesült Államokban az ügyfelekhez. 2025-től a vállalati szintű Mission: Zero környezetvédelmi program részeként már minden üzemnek szén-dioxid-semlegesen kell termelnie, ami az Agoria munkaadói szövetség által 2020-ban „A Jövő Gyára” („Factory of the Future”) címmel kitüntetett brüsszeli üzemre már 2018 óta érvényes. A belga termelési helyszín az Audi e-tron gyártásának kezdete óta a világ első tanúsított szén-dioxid-semleges, nagysorozatú üzeme a prémiumszegmensben. A telephely már 2012-ben zöldáramra állt át, ennek érdekében az Audi Brussels többek között a régió egyik legnagyobb, 107 ezer négyzetméteres napelemrendszerét telepítette a gyár területén. A berendezés évente mintegy 9000 megawattóra hosszú távon fenntartható forrásból származó villamosenergiát termel, ami mintegy 90 ezer Audi Q8 e-tron feltöltéséhez elegendő és 1881 tonna szén-dioxid kibocsátását előzi meg. Az akkumulátorcellák beszállítói is kötelesek a gyártás során kizárólag megújuló forrásból származó energiát használni. Az elektromos hajtásrendszerek már nem teherautóval, hanem „zöld” tehervonatokon érkeznek Magyarországról a brüsszeli gyártásba. A mintegy 1300 kilométeres vasúti útvonalon 2022 májusa óta zajlik a szállítás, amivel évente mintegy 2600 tonna szén-dioxid kibocsátása előzhető meg.

Az AUDI AG 2007 óta e termelési helyszín tulajdonosa. Ez idő alatt az Audi Brussels átalakította az üzemet, lehetővé téve az Audi A1 gyártását, amely akkoriban újdonságként érkezett az Audi modellkínálatába. 2018-ban megszületett az Audi e-tron, s 2021-ben az Audi Brussels már 43 866 tisztán elektromos hajtásrendszerű autót gyártott. 2023 második felétől több mint háromezer dolgozó készíti majd az Audi Q4 e-tron modelleket.

Új Audi Q8 e-tron megnövelt gazdaságossággal

Az új Q8 e-tron továbbfejlesztett hajtáskoncepciója, kedvezőbb aerodinamikai tulajdonságai, valamint megnövelt töltőteljesítménye és akkumulátorkapacitása a SUV-változat esetében akár 582 kilométer, míg a Sportback számára akár 600 kilométer hatótávot (a WLTP-szabvány szerint) is lehetővé tehet. Az Audi Q8 e-tron egyes alkatrészeihez újrahasznosított anyagokat is használ az Audi. Ezek az újrahasznosítási eljárással feldolgozott anyagok csökkentik a természeti erőforrások felhasználását, és zárt, ezáltal gazdaságos és hosszú távon fenntartható anyagkörforgást biztosítanak.

1 Mérleg szerint szén-dioxid-semlegesség alatt az Audi azon állapotot érti, amelyben az Audi termékei vagy tevékenységei által okozott, s a csökkentésére irányuló egyéb intézkedési lehetőségek kimerülését követően is fennmaradó szén-dioxid-kibocsátás, és/vagy az Audi járművek beszállítói láncolata, gyártása és újrahasznosítása okozta, jelenleg nem megelőzhető szén-dioxid-kibocsátás egyaránt önkéntes és globálisan végrehajtott kompenzációs projektek révén, legalább mennyiségileg kiegyenlítésre kerül. A jármű használati – vagyis az ügyfél felé történő átadását követő – szakasza alatti szén-dioxid-kibocsátást itt nem veszi figyelembe.

A megadott felszereltségek, adatok és árak a németországi modellprogramra érvényesek.

A változtatás és a tévedés joga fenntartva!

Bejelentkezés a hírlevélhez

Hírlevelünkkel rendszeresen információkat kap autókereskedésünkről és exkluzív ajánlatainkról.

A megadott adatok hibásak. Próbálkozzon újra.

Kérjük, válasszon megszólítást!

Sajnos a hírlevél regisztrációval kapcsolatosan probléma merült fel. Kérjük, próbálkozzon újra később.

Érdeklődöm a webhelyekről származó tartalom iránt
checkbox_default
checkbox_default
checkbox_default

Köszönjük!

Sikeresen feliratkozott hírlevelünkre.

Küldünk Önnek egy levelet, amely tartalmaz egy megerősítő hivatkozást, melyet el kell fogadnia a regisztráció véglegesítéséhez.